donderdag 6 oktober 2011

Verjaardag Vergeten, Jo Maas

Verdomme, ben ik de verjaardag van Joke vergeten. Nou ja, ik denk d'r op d'n goeien dag an, mar te laat vur 'n kaartje. Veul mit gefietst, veural in 't zuiden. Zo van Amby, Eysden, Wyler en Slenaken en zo.
Ik leerde 'm al jong kennen. Dat war met de Kersenronde van Mierlo. In 1974. Hettie d'n hele koers in m'n wiel gezeten. Later zettie dattie d'r nie goe an war geweest. Dat zal dan wel zo geweest zijn.
Schuiten won toen de sprint van Aad van den Hoek, da weet ik ook nog.

Toentie in 79 in Brussel de etappe won in de Tour war ik d'r nie bij. Wie hat da ook verwaacht....



Jammer dattie toen nen dag later viel. Anders war dat meer geworden dan een 7e plek in Parijs.
Het jaar d'rop hattie nen verkeerden biefstuk gegeten en da bekwam 'm slecht. Werd ie toch nog 19e. Doar zijn ze tegenwoordig hier heel erg blij mee, mar toen viel 't amper op.
Over z'n jaren bij Post wil ik 't nie hebben. Getver, hij war gewoon nie opgewassen tegen dat cultuurtje doar.
En dan hebben we 't nog nie gehad over die zogenaamde dopingaffaire toen. Nou, als d'r iemens ginne dope wou war 't Joke wel.
In Spanje hettie later nog een paar jaar heel redelijke uitslagen neergezet. Maar hij ister veuls te vruug met gestopt, dien Jo.
'T git 'm nou wel goe. da wel.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten