zaterdag 12 juli 2014

Henk Poppe


Plymouth, Groot-Brtittanië, 29 juni 1974.
1   Henk Poppe
2   Jacques Esclassan
3   Patrick Sercu
4   Gerben Karstens
5   Herman van Springel
6   Piet van Katwijk
7   Cees Priem
8   Miguel Maria Lasa Urquia
9   Barry Hoban
10 Staf van Roosbroeck
In de sprint en gezien degenen die hij achter liet, klasse!
Daarmee de eerste winnaar van een Touretappe aan de overzijde van Het Kanaal.

'In tegenstelling tot vroeger gun ik mezelf nu wel koffie met appeltaart na 100 kilometer op het terras bij Tante Sien in Vasse. Fietsen in de natuur en het vrije gevoel geven me een kick. Ik bepaal zelf het tempo. Regelmatig rij ik zo lekker dat ik mijn benen niet voel. Dat gevoel is goud waard.'

Uit: Nijverdag, verleden, heden, toekomst. Merith Lebbink, 2011

Vandaag wordt Henk 62 jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten