zondag 10 mei 2015

Op de camping


Lekker op vakantie.
Op de camping.
In Heeze.
En op 'n veldje met bijna iedereen 'n koersfiets.
Wat wil je nog meer?


Niks.
Behalve dan trainen op De Spaarpot in Geldrop met TML.
En naar Weert en dan langs de Zuidwillemsvaart naar Someren en weer terug.
Of bij zuidwestenwind naar de Achelse Kluis en dan over de Malpie en Valkenswaard retour.
Eens in de week op en neer naar Valkenburg, de Cauberg op en af.
Geen oog voor de mergelgrotten onderaan, fietsen!


En koersen.
De Ronde van Gerwen, 2e Paasdag.
De kermisronde van Luyksgestel, 't laatste weekend van juni.
In de Kempen was 't elke week wel kermis en koers.
Feest.


Ja, Arendsoog had 't al gezien,
diejen rechtse, die heeft 'n petje van Gerrit Vossen op!
Tini van den Boogaard, want zo heet die, die had aan ene kant maar drie vingers.
En 'n duim.
Da's eigenlijk ook een vinger maar dan ene die 'n beetje raar zit.
En misschien wel de reden dat we zo ontzettend beschaafd en ontwikkeld zijn.
Krek, gullie begrijpt 't, de remrubbers kunnen omklemmen.

Diejen Tini joeg Gerritje op stang door daar op Someren-Eind fietshandschoentjes te gaan passen en ze dan steeds terug te geven 'datter ene vinger teveul an zat' ...
En die goeie Gerrit pakte iedere keer maar weer een ander stel.


In plaats van dattie ... krek.
Maar ja, Gerritje had óók 'n duim.



Met dank aan Marco Verbaant die met z'n broertje Marijn óók op de foto staat.

4 opmerkingen:

  1. En zo waar ut... :-) Op de Spaarpot niet alleen trainen. Zo nu en dan ook wel een echte koers, mi premies...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Potjandosie, op diejen camping stond ik ook met mijn ouders in het midden van de jaren ´70.Op het Mollengat dan, en niet op 't Rennerskwartier. Dat was in de tijd dat die Tini van den Boogaard het wereldrecord hometrainer rijden op 40 of 48 uur bracht, als ik me niet vergis.

    Eindeloze zomers met alleen maar warm weer, barbecues, volleybaltoernooien, zeskamp, de zwemvijver en radio Tour de France. Voel me weer helemaal 10 jaar oud.

    met vriendelijke groet,

    Fausto Roppi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, Fausto Roppi. Dat is het.:-) Ik zal eens zoeken in het archief en indien gevonden Fabio foto's van dat gedenkwaardige record. (Vermits hij me intussen niet al te opdringerig vindt worden, natuurlijk.) Volgens mij was het record 50 uur en een bietje...

    BeantwoordenVerwijderen